Rozgraniczenie nieruchomości  Nowy Sącz Rozgraniczenie działek Rozgraniczenie terenów Nowy Sącz

Rozgraniczenie nieruchomości – na czym polega?

Rozgraniczenie nieruchomości  Chełmiec Rozgraniczenie działek Rozgraniczenie terenów Chełmiec

Rozgraniczenie nieruchomości jest to postepowanie administracyjne prowadzone przez Wójta, Burmistrza bądź Prezydenta Miasta mające na celu ustalenie przebiegu granicy lub granic nieruchomości poprzez:

- określenie położenia punktów oraz linii granicznych

- utrwalenie tych punktów znakami granicznymi

- sporządzenie odpowiednich dokumentów.

Powyższe czynności rozgraniczające na gruncie wykonuje geodeta posiadający uprawnienia we właściwym zakresie, który został upoważniony przez organ prowadzący postępowanie.

Rozgraniczenie nieruchomości – co stanowi podstawę ustalenia granic i jak ono przebiega?

Geodeta przeprowadzając czynności ustalenia granic w trakcie postępowania o rozgraniczenie  bada wszelkie dostępne dokumenty stwierdzające stan prawny nieruchomości oraz określające położenie punktów granicznych i przebieg granic nieruchomości.

W przypadku gdy granice zostają ustalone na podstawie zebranych dowodów geodeta uprawniony wykonuje następujące czynności:

-wskazuje stronom przebieg granic

- stabilizuje punkty graniczne

- sporządza protokół graniczny

- wykonuje pomiar granic i elementów zagospodarowania istotnych dla określenie przebiegu w/w granic

W przypadku gdy brak jest dowodów na przebieg granic przyjmuje się zgodne oświadczenia stron, jednakże w razie powstania sporu geodeta nakłania strony do zawarcia ugody. Ugoda zawarta przed geodetą ma moc ugody sądowej.

Rozgraniczenie nieruchomości – co kończy postępowanie

Wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje decyzję o rozgraniczeniu nieruchomości jeżeli właściciele nie zawarli ugody a ustalenie granic nastąpiło na podstawie zebranych dowodów.

Jeżeli rozgraniczenie nie było możliwe na podstawie zebranych dowodów lub zgodnego oświadczenia stron, a do zawarcia ugody również nie doszło geodeta wykonuje tymczasowe utrwalenie granic wskazanych przez strony, określonych na podstawie dokumentów oraz przebiegających według ostatniego spokojnego stanu posiadania, a w razie braku możliwości jego określenia – zgodnie ze stanem istniejącym na gruncie a następnie sporządza stosowną dokumentację tj. protokół graniczny i opinie dotyczącą przebiegu granic. Organ prowadzący umarza postępowanie i przekazuje sprawę do rozpatrzenia sądowi.

W przypadku zakończenia czynności decyzją organu prowadzącego każda ze strona ma prawo na odwołania się od decyzji w terminie 14 dni od jej doręczenia.

MADEJ GEODEZJA

  USŁUGI GEODEZYJNE RAFAŁ MADEJ

Kontakt telefoniczny
adres email - kontakt Rafał Madej
Nawiguj do - UG Rafał Madej

ul. Marcinkowicka 58BA, 33-300 Nowy Sącz

e-mail: madej.geodezja@gmail.com

tel. +48 513 393 510

NIP: 734 335 77 22   REGON 527288450